Putování po Velké Fatře

Na můj víkendový výlet jsem se s Tomem vydal ve čtvrtek 28.1. večer a sraz byl na Hlaváku s odjezdem lůžkovým vlakem ČD. Po perfektní péči a vyspaní jsme vystoupili na nádraží v Martině a tam popojeli autobusem do Bělé Dulice, řidič autobusu nás vyhodil až u rozcestníku kde jsme nahodili batůžky na záda a vyrazili Bielanskou dolinou po cyklostezce č. 5414 na chatu Havranovo.

Cesta dlouhá 8,5 km lehce do kopce po ne zrovna dobrém zledovaťelém terénu nám trvala přes 3 hodiny a po zjištění, že chata(bufet) funguje jen o víkendu a ještě až po 10 hodině znamenala jedinou věc a to, shodit batohy na nařezané dříví a udělat si piknik. Po krátkém osvěžení pokračujeme po zelené turistické značce hodně do kopce, míjíme Košáricko kolibu kde jsme si udělali piknik č.2 a poslední zastávka byla na chatě pod Borišovom kde se ubytujeme.

Další den máme krásné slunečné počasí, jen na vrcholech dosti větrno, naplánujem si výlet cca 15 km na vrchol Ploská 1532 m.n.m. dále přes Chýžky na Ostredok 1592 m.n.m. celou dobu po červené a zpět se změnou od Chýžek zhruba po vrstevnici a modré značce k chatě. V sobotu dorazil Petr Krčmář s přáteli a dcerou, večer se příjemně pokecalo a udělalo pár piv a něco dobrého snědlo.

Já se musel v neděli vracet domů, tak jsem se vydal v 7 ráno na autobus a tím pro mě putování skončilo, ostatní zůstali do úterý a našlapali ještě pár kilometrů po V. Fatrě.